Nostalgi tripp?

Nu åkte detektivbyrån på och jag har tänkt att försöka få fram alla känslor inom mig,
dock har jag väl inte så många just för tillfället. Men något ska väl kunnas klämma fram.
Fast egentligen så har jag bara pissetråkigt, jag sitter och väntar på att klockan ska bli 9 halv 10
så att jag kan lägga mig i sängen med gott samvete.
För att lägga sig nu känns alldeles för tidigt, men egentligen tror jag att jag skulle behöva det.
Är jävligt trött, och ska upp klockan 5 imorn för att jobba.
Men det borde ju räcka med att somna runt 10, halv 11 iallafall.
Nåja.

Det är egentligen så mycket jag kan skriva om, om jag verkligen tänker efter.
Men det kan bli påhopp och ja, allt det där.
Och gör jag ett påhopp så blir det fel i slutändan iallafall. Även fast det som blir som ett påhopp
inte är menat som ett påhopp, men som tas fel för de som jag tillsynes hoppar på.
Ja jävla tjat på mig jag vet, men hela sanningen är att jag är otroligt rastlös.
Inte ens en promenad med Jonna tidigare idag och jobb på förmiddagen har fått mig att tröttna på
det sociala, fan vad roligt det vore om någon ringde på dörren nu. Om det nu vore en försäljare
skulle jag bli tok glad. Då finns det iallafall någon att prata med.

Även fast skolan slutade för mindre än en vecka sedan, så kan jag inte annat än medge att jag saknar att skriva arbeten. Även fast när det väl skulle vara där så skulle jag hata just det arbetet, och inte göra det i tid iallafall.
Men jag tror att det här med studenten gör en otroligt sentimental, jag vill bli vuxen, men ändå inte.
Jag känner mig inte redo för en ända liten ynka stund. Jag vill fortfarande få springa runt och inte behöva ta ansvar för allt, speciellt inte mina pengar. Det var så skönt när man kunde ringa hem när det krisa i kassan och förklara läget med nästan gråtröst och så kirrade det lite bättre.
Men nu ska man minsann tjäna sina egna pengar och snart packar jag min väska och försvinner härifrån.
Visst , det är det jag lägntat efter så länge, och jag lägntar fortfarande.
men det var en sådan trygghet att gå i skolan. Man gick upp och visste precis vad man skulle göra på dagen.
Det vet man inte riktigt nu, nästa dag kan se helt annorlunda ut.

Men det finns så många otroligt bra minnen jag kommer att ta med mig härifrån under de tre skolåren på vadsbo, de gamla lämnar jag bakom mig.

Men som tillexempel när Jag, Fredrik, Simon, Richard och Sandro skulle tälta på paveljongens tak i skolan sista veckan, och det hela slutade med att vi fick springa ifrån väktare, den adrenalin kicken. Jag sprang tillochmed fortare än när vi var hos Malin i sjuan på spökkväll ute i skogarna, och då sprang jag fort. Men denna gång, då var jag som en blixt. Det var nästan som att min överlevnads instinkt kom fram, jag sprang för livet. Fast så farligt var det väl dock inte.

Eller som den gången jag och jonna fick syner i skolan, jag vill minnas att jonna var en bäver som gick omkring, dock minns jag inte vad jag var. Men det var verkligen dubbelvikt skratt.

Eller då Jag, Jonna, Emma, Gika och Linnea tejpade fast en tråd på en tjuga och lade den i cafeterian och höll i snöret, vi trodde verkligen inte att någon skulle ta den. Men det var en kille som gjorde det, och det var något så innerst roligt.

Och hajken i tvåan, fredrik med sina spökhistorier. " A men ni har väl hört om brommö mannen".
Hajken i trean, då vi var på vandring. Jag Fredrik Jonna och Sandro höll täten. Min oragna fläck på väskan var rikt märket och vi sjöng sånger av Miller " - Godis, Chips och Dricka, Pizza och choklad , det är det jag gillar, det äter jag var dag, och magen blir fet och fin osv."

VM i kort, alla idrottslektioner och historia lektioner, alla roliga kommentarer och skratt,ja allt var så jävla bra under hela trean. Det är så typiskt att man kommer alla så nära under trean.

Jag kan ju även passa på att berätta att jag har haft de bästa lärarna någonsin, David och Astrid har varit bäst. Helt sjukt att man får så bra lärare i gymnasiet, det har gjort hela perioden ännu bättre!

Det jag kan säga som avslutning av detta är att det kommer lite minneskort, och att det har varit ILLGÖTT att lära känna er.  "Men din jävla stjärna"



Den dagen så kidnappade vi david och tog med han till hans hus och hjälpte
honom med målning och allt möjligt. Blev också lite käk.
Robert Fredrik Niklas och Jag.





Där är vi hemma hos Jonna för lite förfest innan ölbrännbollen sista veckan,
riktigt najs kväll!
Koeenrad, Fredrik, Simon, Sandro, Richard, Jonna och Linnea



Där står vi på paveljongens tak, håller på att sätta upp det förbannade
tältet, som var gjort för 10 pers, vi var 4 stycken.

Richard och Sandro


Fredrik tycker att det är ILLGÖTT att sätta upp tält.



Där är vi på brommö på hajk i tvåan.
Niklas, Fredrik och Mikael



Även där på brommö , tror nästan att det är fredrik som berättar en av sina
historier just vid det tillfället, som ni ser är det svårt att hålla sig för skratt
Jag och Jonna


Där är vi på hajk i tiveden i trean, precis framme vid våran första hållplats
under vandringen, vi väntar nog in resterande av gruppen. För vi sprang ju
tydligen fram, men så går det när man sjunger Miller.
Jag, Min väska som var ledmärke, Sandro och Jonna



Även där är vi i tiveden, där har vi det mysigt vid brasan och har allsång.



Och här har vi då hela Bf3a, utom Linnea som var på toa den token precis då kortet togs.

Jag hoppas på en klass återträff snarast hos David!


So long
F

Kommentarer
Postat av: j.

håller med dig till tusen !



om tio år är det klassis hos Davve :)

2009-06-18 @ 11:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0